Cena, czas realizacji, jakość obsługi. Który kurier jest najlepszy?

  • 30.07.2020, 12:00
  • Grupa Tipmedia
Cena, czas realizacji, jakość obsługi. Który kurier jest najlepszy?
Pytanie o to, który kurier jest najlepszy w Polsce z założenia nie może dać jednoznacznej odpowiedzi. Inne wymagania ma bowiem pani Kowalska spod Poznania, która sporadycznie wysyła rzeczy do córki w Trójmieście, a inne są oczekiwania przedsiębiorstwa, które generuje kilkaset przesyłek miesięcznie. Niemniej pojawiają się próby usystematyzowania oceny firm kurierskich, które mają odpowiedzieć jednoznacznie, która z nich zapewnia najlepsze warunki dla klientów.

Który kurier jest najlepszy, a który zapewni najniższe ceny obsługi przesyłki? Te pytania regularnie zadają klienci, którzy zastanawiają się, którego kuriera wybrać do obsługi swojego zlecenia. Branżę transportową trudno w tym kontekście usystematyzować - każdy sektor ma własne oczekiwania wobec tego, czym ma wyróżniać się dobry kurier. Dla osób prywatnych kluczowa będzie przede wszystkim cena. Dla większych graczy rynkowych będzie ona z założenia atrakcyjniejsza, ale rośnie np. możliwość opcji dodatkowych - np. dostawy lub odbiory zleceń w soboty.

Raport jakości usług kurierskich

Na to, który kurier jest najlepszy regularnie próbuje odpowiadać Polski Instytut Badań Jakości. Generuje on raporty, w których analizuje jak działają firmy funkcjonujące na polskim rynku. Bierze pod uwagę te, które są liderami w Polsce. Ocenia więc takie marki, jak:

  • DHL
  • DPD
  • FedEx
  • Pocztex
  • UPS
  • InPost
  • GLS.

Czynnikami wpływającymi na oceny firm kurierskich są oczywiście ceny usług, ale również takie kwestie jak jakość, czas realizacji zamówienia oraz ogólne wrażenia dotyczące obsługi i komfortu. Na tej podstawie instytut tworzy ostateczne noty, na które szczególnie duży wpływ ma koszt usługi. To 30 proc. końcowej oceny kuriera. Metodologia badania jest więc wnikliwa i uwzględnia zróżnicowane kwestie - zgodnie zresztą z tym, jak firmy postrzega klient. Nawet jeśli cena usługi bywa atrakcyjna, może być niezadowolony z obsługi np. po tym, jak odbiór przesyłki nastąpił później niż się spodziewano, a sama paczka dotarła do odbiorcy uszkodzona.

I tak np. kilka lat temu w analizie instytutu najwyższe oceny zbiorcze wygenerowały DHL oraz InPost oraz UPS i Pocztex. Należy mieć jednak na uwadze to, że gdyby nieznacznie zmienić kryteria - np. wprowadzić możliwość samodzielnego nadania przesyłki - mogłyby być one diametralnie inne ze względu na rosnącą popularność automatów do wysyłek.

Jak porównać ceny kurierów i dostępność usług?

Dylemat dotyczący tego, jaki kurier jest najlepszy często dotyczy osób, które chcą dokonać porównania cen i innych usług transportowych. W takiej sytuacji warto sięgnąć po możliwości, jakie zapewnia platforma do składania zamówień online. Tak działa serwis KurJerzy.pl - po wpisaniu podstawowych informacji takich jak wymiary i waga przesyłki oraz adres zleceniodawcy oraz odbiorcy, system prezentuje ceny firm kurierskich gotowych do podjęcia danej przesyłki. W ten sposób użytkownik w każdej chwili może sprawnie zweryfikować aktualne cenniki oraz oferty firm kurierskich.

W efekcie, zastanawiając się na tym, jaki kurier jest najlepszy nie trzeba opierać się wyłącznie na rankingach. Doświadczenia użytkowników oraz sprawne porównanie cen przez internet zapewniają przegląd najkorzystniejszych wariantów dla użytkownika planującego wysyłkę przesyłki.

 

Grupa Tipmedia
--- Artykuł sponsorowany ---
Podziel się: