Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu firmy w internecie? Krótki poradnik

  • 17.11.2020, 12:00
  • Grupa Tipmedia
Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu firmy w internecie? Krótki poradnik
Do sieci przechodzi coraz więcej transakcji, dlatego SEO oraz pozycjonowanie strony to dwa filary udanego biznesu. W końcu od liczby klientów zależy powodzenie całego przedsięwzięcia. Pozycjonowanie firmy w internecie jest przyszłością wszystkich działań marketingowych. Dzięki temu można dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców.

Pozycjonowanie stron internetowych a SEO – czym się różnią?

Pod określeniem pozycjonowania stron internetowych kryje się szereg różnych działań, które mają na celu umieścić serwis na pierwszej stronie wyników wyszukiwania popularnych wyszukiwarek (przede wszystkim Google). Natomiast SEO – Search Engine Optimization – jest angielską nazwą pozycjonowania. Określenia można więc używać naprzemiennie.

Pozycja danego serwisu w wyszukiwarce zależy m.in. od technicznej optymalizacji, jakości treści, liczby odnośników do strony oraz aktywności w social media. Właśnie w tych obszarach poruszają się specjaliści SEO.

Na czym polega usługa pozycjonowania stron?

Tylko profesjonalne firmy oferują kompleksowe podejście do zagadnień związanych z pozycjonowaniem stron internetowych. W ramach usług znajduje się:

Audyt SEO, czyli analiza techniczna serwisu i jego optymalizacja.

Copywriting SEO, czyli wypełnienie strony wartościowymi dla odbiorcy tekstami nasyconymi frazami kluczowymi.

Consulting, który polega na merytorycznym wsparciu klienta na każdym etapie współpracy.

Wdrożenie zaleceń przez zespół doświadczonych webmasterów, którzy znają się nawet na autorskich programach.

Tworzenie szczegółowych raportów, co ma na celu bieżącą weryfikację przyjętej strategii.

Stały kontakt z dedykowanym specjalistą.

Wymienione usługi muszą być realizowane niemal równocześnie, inaczej uzyskanie odpowiednich efektów będzie utrudnione.


 

Jakich korzyści spodziewać się po usłudze pozycjonowania?

Pierwszy serwis w wynikach wyszukiwania Google może liczyć na wejście aż 43% użytkowników. Drugi wynik to z kolei 37%, a trzeci niecałe 30%. Im wyższa pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania, tym bardziej zwiększa się ruch na stronie.

To przynosi bezpośrednie korzyści pod postacią zwiększonej konwersji usług czy produktów oraz polepszenia wartości strony. Mniej oczywistą, ale również mającą przełożenie na finanse przedsiębiorstwa zaletą jest zwiększenie świadomości marki. Użytkownicy, którzy znajdą interesujące ich treści na stronie, mogą ją polecić swoim znajomym. To daje ogromną przewagę nad konkurencją.

SEO staje się koniecznością ze względu na coraz większy udział internetu w kanałach komunikacji marketingowej.

Ile kosztuje pozycjonowanie firmy w internecie?

Wycena usługi zależy od kilku czynników, takich jak konkurencyjność fraz kluczowych, ogólna jakość serwisu, czas funkcjonowania domeny w sieci itp. To na ich podstawie szacuje się koszt działań, które mają na celu poprawę widoczności serwisu w internecie. Poza tym do ceny wlicza się wszelkiego rodzaju materiały edukacyjne, opiekę specjalisty SEO oraz pakiet oryginalnych treści, które przygotowywane są specjalnie na serwis klienta. Dlatego wycena zawsze odbywa się indywidualnie.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Grupa Tipmedia
Materiał Partnera
Podziel się: